2015/01/30

Helpless Conversation
無奈的對話

One day I talked with a colleague.
Me : We can do easy jobs fast in case boss feels we are always slow.
Colleague : No matter I'm slow or fast, the next designer is always slow so I'm slow on purpose.
I thought : You are incorrigible. I won't persuade you any more.
有天我和同事的對話
我 : 有些事情如果懂, 我們就做快一點,
      如果不懂, 慢一點沒關係, 那至少主管覺得我們有快有慢,
      不會給主管我們總是很慢的印象.
同事 : 我做快對方也是慢, 我做慢對方也是慢,
          所以我故意慢一點.
我心裡想 : 沒救了, 以後不管你了.

No comments: